GSM vrije dag….   Leave a comment

Wat een berichten afgelopen week. Eerst de Nederlandse bank die ons vraagt om maar zo snel mogelijk onze leningen af te lossen. Mijn eerste reactie was: “Dat kan niet want we moeten toch eerst die Griekse leningen aflossen!”. Dan even goed nieuws, omdat de economie weer iets lijkt te groeien. Een gegeven waarvan ik persoonlijk nog niets hebt gemerkt trouwens.  Vervolgens het bericht dat Bert van Marwijk opstapt bij Oranje. Stroomstoringen op vele plekken in het land (Amerikaanse toestanden). En straks mag ik niet meer met mijn auto in Utrecht rijden. Nou kwam ik daar toch al niet vaak, maar toch… Misschien worden de terrassen in Utrecht wel aantrekkelijker nu men in Amsterdam heeft besloten dat de terras verwarming nog maar tot 20:00 uur aan mag.

Lees ik ineens dat Overmars mogelijk de nieuwe directeur van Ajax wordt. OK, even schakelen, dat ging dus niet over mij… Jammer, ik was ook één van die 17 miljoen bondscoaches. En ik stop toch ook bij dit Oranje.

Maar alle gekheid op een stokje. Heel veel nieuws om vrolijk van te worden is er niet vandaag. Of je zou er blij van moeten worden dat de Google bril er aan komt! Moet je wel nog even geduld hebben tot 2013, en waarschijnlijk ook een dikke portefeuille. Weer een mogelijkheid erbij om je van de echte wereld af te sluiten. En ik moet toegeven dat ik mij daar soms (!) ook schuldig aan maak. Whatsappen, twitteren. linkedIn, Facebook, Skypen, Facetimen en allemaal op mijn telefoon.

Ook mijn kinderen hebben al een kleine I-Pod, I-Pad en DSI verslaving. Mijn zoontje van 6 komt uit bed, en het eerste wat hij doet is dat ding pakken. O, wat een spiegel! Ik zit ook aan dat ding vastgeplakt. Wat een slecht rolmodel ben ik soms.

De fabrikanten van deze apparaten doen hun werk natuurlijk fantastisch. Want wie wil er nou niet iets maken, waar jong en oud de hele dag mee willen rond sjouwen. Als dat ding een geluidje maakt is de verleiding best groot om te reageren. Vorige week zat ik een dag zonder telefoon en ik kwam helemaal tot rust!

Zullen wij het doen mensen? Zullen we een dag in de week uitzoeken om telefoon, I-Pod en en Tabletvrij rond te lopen. Een dag om weer “live” met elkaar te communiceren. Een dag waarop je gewoon even – ouderwets – lekker niet bereikbaar bent! En laten we dat nou eens op een doordeweekse dag proberen dan! Niet op een zondag, want dat is de dag waarop onze “verslaving” toch al het minste wordt “gekieteld”.

Ik stel voor dat we er vrijdag mee beginnen. ’s Ochtends GSM uit, lekker de mail afwerken, klusjes afmaken en dan klaar! Een heerlijke ouderwets rustige GSM vrije dag…

Zou het niet mooi zijn als …………. Hé daar gaat mijn telefoon🙂

Posted 28 juni 2012 by edovermars in Uncategorized

Tagged with , , ,

Geef een reactie

