SintNicolaas zakt naar elfde plek op de tienkamp in Londen!   Leave a comment

Dat is wel even een heel intrigerende nieuwskop zo op de vroege morgen! Mijn eerste reactie was dan ook “Wat moet zo’n oude man daar dan ook! Hij kan zich toch beter laten vertegenwoordigen door de TienkampPiet!” Maar het bleek echt geen grap. Ik las in het artikel dat hij Eelco van zijn voornaam heet. En toen wist ik echt zeker dat het niet over een grijze Spanjaard ging. Logisch ook. In deze tijd vol controverse kan Nederland zich ook niet laten vertegenwoordigen door een man met “zwarte knechten”.

De Olympische Spelen houden ons de laatste weken echt bezig heb ik gemerkt. Maar vooral de prestaties van “The Flying Dutchman” Epke Zonderland spreken tot de verbeelding. Ik had “het kippenvel dik op de armen staan”, zoals ze dat hier zeggen. En wat te denken van die Hockey Thriller van gisteravond. Wel grappig dat ik bij de term “Shoot out” in eerste instantie even aan een Western moest denken. En dan nog wel zo’n hele foute Duits nagesynchroniseerde versie waar wordt geroepen “Handen Hoch CowBoy oder Ich schiesse!”

Misschien moeten ze zoiets bij het voetbal ook gaan invoeren. Dat maakt het een stuk leuker om naar te kijken dan die vervelende strafschoppen. Alhoewel, je kunt je afvragen of we van Rupert Murdoch straks nog wel gratis naar voetbal mogen kijken. Hij heeft immers ruim 1 Miljard neergelegd voor de uitzendrechten van de eredivisie wedstrijden voor de komende 12 jaar! Misschien is het “bord op de knie en Studio sport kijken” op de zondagavond wel voorgoed voorbij!

Als ik zo naar buiten kijk, dan zie ik dat de zomer nog even aanhoud. Ik zal zo het zwembad (zo’n opblaas ding) weer even verwarmen. Dan kunnen de kids zo even lekker spatteren.

Dankzij mijn provider hoef ik dan nog steeds niets van de Olympische spelen te missen, want ik ontvang het TV beeld gewoon op mij I-Pad. En dan kan ieder die dat wil mij ook gewoon blijven bestoken met e-mail, tweets en whatsapp berichten.

Zo kreeg ik ook het bericht dat alle vluchten van de KLM vertraagd zijn door storing. Tja, gelukkig hoef ik nergens heen en voorspelt weeronline.nl dat het dit weekend goed strandweer wordt. Zelfs hier op de Wadden wordt het 23 graden. En wat dacht je van het bericht dat het Merk Ikea nu helemaal Hollands is? Dat wil je toch ook niet missen! Of het bericht dat Tony Blair (ja de EX PM van Engeland) vreest voor een vertrek van Groot-Brittannie uit de EU! En … Genoeg!

Ik ga van de zon genieten en wens jullie een heerlijke dag toe.

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 1.691 andere volgers

